بیلبورد ها

طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

روش های مختلفی برای بازاریابی و تبلیغات وجود دارد که هر کدام تأثیر خاص خود را دارند. یکی از روش های تبلیغات محیطی طراحی بیلبورد تبلیغاتی از کسب و کارهای کوچک و بزرگ است که در سرتاسر خیابان و بزرگراه ها در سطح شهر مشاهده می شود.بیلبوردهای تبلیغاتی رسانه ای تبلیغاتی در محیط شهری می باشند که بسیاری از شرکت ها از این روش برای تبلیغات محصول و خدمات خود استفاده می کنند.

نکات مهم در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

همه روزه افراد در سرتاسر شهر در حال رفت و آمد هستند. به طوری که هر روز افراد در مسیر خود حداقل یک بیلبورد تبلیغاتی را مشاهده می کنند. اما می خواهیم بدانیم تأثیرگذارترین ویژگی بیلبوردها چیست که باعث شده نام برند آن در ذهن مخاطبان بماند؟

اولین نکته مهم در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی شناسایی کامل محصول است.

برای اینکه یک بیلبورد حرفه ای طراحی کنیم، باید ابتدا همه ویژگی های آن محصولی را که به تبلیغ آن پرداخته ایم را شناسایی کرده، مشتریان هدف آن را بشناسیم و بدانیم که چه پیامی را میخواهیم به مخاطب خود انتقال دهیم. بیلبورد تبلیغاتی نیازمند خلاقیت بالایی است و باید حتما قبل از طراحی آن اتاق فکری توسط تیمی خلاق برگزار شود و سپس به صورت خلاقانه ای طراحی گردد تا تأثیرگذاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشد.

دومین نکته مهم در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده از تصویر مناسب بر روی بیلبورد است.

در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده از تصویر امری رایج است. اما استفاده از عکس باید به نحوی باشد که افراد با نگاهی کوتاه به بیلبورد منظور و هدف تبلیغات را دریافت کنند و نام و برند را در ذهن بسپارند. تصاویری که در بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده می شوند باید بسیار گویا و کلی و به سادگی قابل فهم باشند. یعنی تصویر روی بیلبورد به صورت کلی محصول یا خدمات را در عرض چند ثانیه معرفی کند. تصویر روی بیلبورد باید به گونه ای باشد که وقتی نام برند در جایی آورده شد به سرعت مخاطب آن تصویر را به یاد آورد.

سومین نکته مهم در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده درست از کلمات بر روی بیلبورد است.

به دلیل اینکه بیلبوردهای تبلیغاتی معمولا در اتوبان ها و بزرگراه ها قرار دارند، رانندگان فرصت زیادی برای مطالعه تمام آنچه روی بیلبورد است ندارند. پس باید در طراحی بیلبورد از تصاویر و متونی استفاده شود که کوتاه و محدود باشند و به سرعت بر ذهن مخاطب بنشیند و تفکر او را برانگیزد. همچنین برای خوانایی بیشتر متن بیلبورد باید نوشته ها ضخیم و قابل مشاهده باشند تا در یک نگاه تمام پیام بیلبورد از طریق مخاطب درک شود.

چهارمین نکته مهم در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده از رنگ مناسب است.

رنگ در طراحی بیلبورد تبلیغاتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای طراحی بیلبورد باید از رنگ های اصلی برند استفاده کرد تا ماندگاری بیشتری در ذهن افراد ایجاد کند. همچنین استفاده از رنگ های متضاد به دیده شدن بهتر بیلبورد کمک میکند به نحوی که رنگ نوشته و محصول با رنگ زمینه در تضاد باشد تا بهتر دیده شود.

پنجمین نکته مهم در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی اندازه مناسب لوگو می باشد.

اندازه مناسب لوگو در بیلبوردهای تبلیغاتی بسیار مورد توجه مخاطبان بوده و اگر از لوگو در اندازه مناسبی استفاده نشود عکس العمل منفی مخاطب را به دنبال خواهد داشت. معمولا تولید کنندگان وقتی می خواهند برای تبلیغی هزینه کنند تمایل دارند که لوگو در اندازه بزرگی استفاده شود تا بیشتر به چشم مخاطب بیاید، اما در اصل باید توازنی در استفاده لوگو بر روی بیلبورد با دیگر اجزا وجود داشته باشد تا در انتقال پیام به بیننده اثر منفی ایجاد نکند. همچنین اگر لوگو در اندازه خیلی کوچک استفاده شود بیننده در هنگام دیدن لوگو دچار مشکل میشود و نمی تواند با آن ارتباط برقرار کند.

مزایای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

مهم ترین خصیصه یک بیلبورد تبلیغاتی راحت دیده شدن آن است و در صورتی که این دیده شدن با خلاقیت همراه باشد، باعث به ذهن سپاری سریع تر افراد می شود. پس طراحی بیلبورد تبلیغاتی به تنهایی نمی تواند شانس موفقیت را بالا ببرد بلکه طرح خوب و چاشنی خلاقیت و در عین حال سادگی است که می تواند باعث دیده شدن محصول و خدمات شما از طریق بیلبورد شود.دیگر مزیت بیلبوردهای تبلیغاتی نسبت به سایر تبلیغات هزینه کم در مقابل سرعت بالای انتقال است.
یکی دیگر از مزیت های بلیبوردهای تبلیغاتی کروما استودیو توانایی طراحان این مجموعه برای ایجاد المان های تأثیر گذار و جذب مشتری است.از دیگر مزایای بیلبورد همیشه در دسترس بودن آن است. چرا که همه روزه افراد در مسیر رسیدن به محل کار خود این بیلبوردها را مشاهده می کنند و باعث می شود که خیلی سریع پیام یک بیلبورد در ذهن افراد بماند.

مقالات مرتبط

تاثیرات تبلیغات خلاقانه

9 نکته برای ساخت یک ویدیو تبلیغاتی اثرگذار چطور با بودجه محدود، تیزر تبلیغاتی خوب بسازیم؟

چطور بیشتر و بهتر دیده شویم؟ یک لوگوی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

وسواس در طراحی را کنار بگذارید لوگو مهم است، اما همه چیز نیست

ما عاشق کارمون هستیم. این مهم ترین ویژگی ماست. کاری که با عشق انجام بشه قطعا عالی از کار در میاد!…