طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی محصولات

شما محصولی تولید کرده اید که برای ورود و عرضه محصول خود به بازار بسیار هیجان زده اید، از طرفی هم می دانید که رقابت شدید میان محصولات مشابه بسیار زیاد است و شما باید در بین رقبای خود قفسه اصلی فروشگاه را به خود اختصاص دهید. همانطور که می دانید در فروشگاه ها فضای قفسه ها محدود است و رقابت بر سر قفسه های جلوتر در میان برندها بسیار زیاد است.
پس این ریسک همواره وجود دارد که محصول شما در بین برندها گم شود و یا دیده نشود. پس برای دیده شدن و برجسته بودن به یک چیز فراتر از محصول باکیفیت و عالی خود نیاز دارید و آن هم چیزی نیست جز بسته بندی حرفه ای برای قرار گرفتن در قفسه فروشگاه و تأثیر گذاری بر مشتری.
بسته بندی در میان شرکت های مختلف تولیدی در دنیا از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که عدم توجه به این موضوع مهم باعث کاهش درآمد شرکت ها و صدمه وارد شدن به نام برند و شهرت آن خواهد شد. همانطور که آگاهید نگاه اول به هر چیزی که زیبا باشد در حافظه ما خواهد ماند. در میان محصولات مصرفی نیز بسته بندی اولین چیزی است که مشتری با آن مواجه می شود و حرفه ای بودن بسته بندی و خلاقیت آن باعث ماندگاری به ذهن مخاطب می شود و اولین عاملی است باعث وفاداری مشتری به آن برند خواهد شد.

خدمات طراحی و بسته بندی کورما استدیو

مهم ترین نکات بسته بندی حرفه ای

حفاظت از محصول در برابر آسیب های احتمالی، طوری که بسته به راحتی تخریب نشود.

خلاقیت و ایجاد تفاوت در میان رقبا که باعث ترغیب به خرید می شود.

استفاده از لوگوی مناسب که مشتری در اولین نگاه برند آن را ببیند.

درج اطلاعات مختصر و مفید که از حوصله مشتری خارج نباشد.

سادگی و قابل استفاده بودن، چرا که طرح های شلوغ خوشایند مشتریان نخواهد بود.

حمل آسان محصول یک ویژگی مهم برای آن محصول به حساب می آید.

هماهنگ بودن با طرح های روز بازار بسیار مهم است. طرح بسته بندی باید به روز باشد و از چیزهایی که در رسانه ها زیاد تبلیغ می شود در طراحی بسته بندی استفاده کرد.

باز شدن آسان و امنیت بالا به این دلیل که اگر بسته بندی ضعیف به نظر برسد مشتری احساس می کند محتویات آن ممکن است خراب باشد.

رعایت اصول طراحی بسته بندی حرفه ای گامی مؤثر در جهت فروش بیشتر و معرفی بهتر کالا به مشتری است.

مقالات مرتبط

وسواس در طراحی را کنار بگذارید لوگو مهم است، اما همه چیز نیست

9 نکته برای ساخت یک ویدیو تبلیغاتی اثرگذار چطور با بودجه محدود، تیزر تبلیغاتی خوب بسازیم؟

5 نکته برای شما که می خواهید دیده شوید

هویت بصری برند (Brand visual identity) به چه معناست؟

ما عاشق کارمون هستیم. این مهم ترین ویژگی ماست. کاری که با عشق انجام بشه قطعا عالی از کار در میاد!…