طراحی کاراکتر

طراحی کاراکتر یا مسکات

طراحی شخصیت تبلیغاتی مانند کاراکتر بابابرقی یا میمون چی توز یا خرس ایران رادیاتور، که از آنها به عنوان سمبل یک برند یاد می شود، یکی از ابزارهای ارتباطی برند با مخاطب است. در گذشته مسکات نوعی سمبل انرژی مثبت و شانس بوده است. مسکات یا شخصیت تبلیغاتی و تجاری به عنوان سخنگوی یک شرکت، تیم ورزشی و یک سازمان می باشد.
این شخصیت های دوست داشتنی را شما در تبلیغات یک شرکت مشاهده می کنید و با دیدنشان محصول آن شرکت یا کمپانی را به یاد می آورید. 
با توسعه روش های نوین بازاریابی و تبلیغات، دنیای گرافیک هم به شاخه های مختلف و تخصصی تقسیم شده تا جوابگوی نیاز بازاریابی و تبلیغات باشد. طراحی کاراکتر یا مسکات در دسته تصویرسازی به عنوان زیرشاخه رشته گرافیک و هنر قرار گرفته تا به این نیاز پاسخ دهد.

طراحی مسکات در کروما استودیو

طراحی کاراکتر و مسکات چه تأثیری بر برندسازی دارند؟

کاراکتر تبلیغاتی شخصیت برند شماست.
شما اگر کاراکتر یا شخصیت تبلیغاتی نداشته باشید مانند دیگر شرکت ها هستید. مسکات یا کاراکتر کمک می کند تا شما در میان رقیبانتان متمایز باشید. کاراکتر تبلیغاتی در واقع شخصیت برند شما را به نمایش می گذارد و شما را منحصر به فرد نشان می دهد تا بتوانید با مخاطبان خود ارتباط حسی قوی تری ایجاد کنید. شما می توانید ویژگی های شخصیتی که مد نظرتان است در کاراکتر یا مسکات خود به خوبی نشان دهید تا این ویژگی ها در آن شخصیت نهادینه شود.

وجود کاراکتر تبلیغاتی به بهتر دیده شدن برندتان کمک می کند.
مسکات ها همیشه به چشم می آیند. فرض کنید در یک نمایشگاه مواد غذایی هستید. وقتی شخصیت تبلیغاتی یک برند (مثلا میمون چی توز) به سمت شما می آید، به شما دست می دهد و یا شما را در آغوش می گیرد، شما نیز با او عکس می گیرید یا حتی ارتباطی هم برقرار نمی کنید اما محال است آن شخصیت را از یاد ببرید. این شخصیت مانند یک انسان، رابطه عاطفی با مخاطب برقرار می کند و این باعث ماندگاری در ذهن می شود.

کاراکتر تبلیغاتی در واقع شخصیت برند شما را به نمایش می گذارد و شما را منحصر به فرد نشان می دهد تا بتوانید با مخاطبان خود ارتباط حسی قوی تری ایجاد کنید. شما می توانید ویژگی های شخصیتی که مد نظرتان است در کاراکتر یا مسکات خود به خوبی نشان دهید تا این ویژگی ها در آن شخصیت نهادینه شود.

مسکات سرگرم کننده و جذاب است.
کاراکترهای تبلیغاتی توانایی فوق العاده ای در سرگرم کردن اقشار مختلف جامعه، نه تنها در فضای مجازی بلکه در دنیای واقعی دارند. وقتی وارد یک مرکز تجاری می شوید و در شو روم در وسط مرکز تجاری مشغول تماشای محصولات هستید، زمانیکه یک مسکات کنار شما می آید و با شما ارتباط برقرار می کند، این باعث ایجاد سرگرمی می شود. یا عروسک های تیم های ورزشی که در میان دو نیمه فوتبال با اجرای حرکات نمایشی به سرگرمی تماشاگران می پردازند که البته این موضوع در کشور ما رایج نیست.

مسکات سرگرم کننده و جذاب است.
کاراکترهای تبلیغاتی توانایی فوق العاده ای در سرگرم کردن اقشار مختلف جامعه، نه تنها در فضای مجازی بلکه در دنیای واقعی دارند. وقتی وارد یک مرکز تجاری می شوید و در شو روم در وسط مرکز تجاری مشغول تماشای محصولات هستید، زمانیکه یک مسکات کنار شما می آید و با شما ارتباط برقرار می کند، این باعث ایجاد سرگرمی می شود. یا عروسک های تیم های ورزشی که در میان دو نیمه فوتبال با اجرای حرکات نمایشی به سرگرمی تماشاگران می پردازند که البته این موضوع در کشور ما رایج نیست.

مقالات مرتبط

هدایای تبلیغاتی شرکت کروما استودیو

وسواس در طراحی را کنار بگذارید لوگو مهم است، اما همه چیز نیست

9 نکته برای ساخت یک ویدیو تبلیغاتی اثرگذار چطور با بودجه محدود، تیزر تبلیغاتی خوب بسازیم؟

تاثیرات تبلیغات خلاقانه

ما عاشق کارمون هستیم. این مهم ترین ویژگی ماست. کاری که با عشق انجام بشه قطعا عالی از کار در میاد!…