هویت بصری

هویت بصری برند چیست؟

امروزه تعریف جدید مفهوم برند، نوعی حس درونی است که مخاطب نسبت به یک کالا یا خدمات دارد. بنابراین ما برای نمایش ارزش ها و ویژگی های یک برند از عناصر قابل لمس و قابل مشاهده ای استفاده می کنیم تا این حس و ادراک برای مشتری با حواس پنج گانه ملموس و قابل مشاهده باشد.
ما انسان ها ادراکات خود را بیشتر از حس بینایی می گیریم و از این طریق به هویت بصری برند توجه می کنیم. اگر بخواهیم عددی برای ادراکات خود در نظر بگیریم 75 درصد حواس ما را حس بینایی و مابقی را حس شنوایی و بقیه حواس ما تشکیل می دهد. پس در هویت بصری ما بر روی چیزی تمرکز می کنیم که بیشتر دیده می شود. بنابراین هر آنچه از عناصر و اقلام برند که با حس بینایی مخاطب برند مرتبط است و سبب افزاش آگاهی مشتریان و تقویت ویژگی های برند می شود را می توان ازآن به عنوان مفهوم هویت بصری برند نام برد.
مانند طراحی لوگو یا نماد برند، رنگ سازمانی برند، شعار یا تگ لاین، صفحات وب سایت، اقلام اداری، اقلام تبلیغاتی، کاتالوگ محصولات، تبلیغات محیطی مثل بیلبورد، استرابورد، تبلیغات تلویزیونی و تیزرهای معرفی محصول، محتوای صفحات مجازی و کلیه عناصری که مخاطب به وسیله دیدن با آن ارتباط برقرار می کند.
پس حال می دانیم که هویت بصری نه لوگو هست و نه برند. هویت بصری در واقع تمامی المان ها و عناصر تصویری یک برند است که شما به وسیله آن می توانید برندتان را در دید مخاطبانتان به نمایش بگذارید.
هویت های بصری طراحی شده در شرکت کروما استودیو را در زیر مشاهده می نمایید.

مقالات مرتبط

چطور بیشتر و بهتر دیده شویم؟ یک لوگوی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

9 نکته برای ساخت یک ویدیو تبلیغاتی اثرگذار چطور با بودجه محدود، تیزر تبلیغاتی خوب بسازیم؟

هدایای تبلیغاتی شرکت کروما استودیو

وسواس در طراحی را کنار بگذارید لوگو مهم است، اما همه چیز نیست

ما عاشق کارمون هستیم. این مهم ترین ویژگی ماست. کاری که با عشق انجام بشه قطعا عالی از کار در میاد!…