5 نکته برای شما که می خواهید دیده شوید

بازاریابی ویدئویی استراتژی است که باید تمام مدیران و یا صاحبان کسب و کارهای کوچک به آن فکر کنند. این نوع بازاریابی نه تنها برای افزایش فروش و شناخت برند موثر است، بلکه مشتریان این نوع تبلیغات را ترجیح می دهند. به همین دلیل ساخت یک تیزر تبلیغاتی موثر برای تجارت کوچک شما قدم بسیار بزرگی است.

البته همه چیز به نظر مخاطبان بستگی دارد اما بیشتر مردم ترجیح می دهند یک تیزر کوتاه درباره شرکت شما تماشا کنند تا اینکه یک متن بلند بالا بخوانند. اکنون تبلیغات ویدئویی دیجیتال یک روند برتر در بازاریابی است و  کسب وکار کوچک شما می تواند با ایجاد یک تیزر تبلیغاتی در دنیای مجازی فراگیر شود.

تبلیغات ویدیویی ابزاری عالی برای جلب توجه و علاقه مند کردن مخاطب است. با تبلیغات فروش شما بالا می رود و نام تجاری شما دیده می شود. اینجا تفاوتی بین وب سایت، صفحه فیس بوک، کانال یوتیوب، خبرنامه و یا هر رسانه دیگر نیست. مهم این است که شما کجا دنبال مشتری های خاص خود می گردید.

چگونه یک تیزر تبلیغاتی اثر گذار بسازیم؟

چطور می تونیم به حرف هایی که کمی قبل تر زدیم عمل کنیم؟ نکاتی که قرار است در این مطلب مرور کنیم به شما کمک می کند تا یک تیزر تبلیغاتی خوب برای کسب وکار خود بسازید.

1.ثانیه های اول، مهم ترین ثانیه ها

اینکه ویدیوی شما چگونه آغاز می شود، بسیار مهم است. برای جلوگیری از رد شدن تبلیغ توسط مشتریان احتمالی، باید فوراً توجه آنها را جلب کنید. تبلیغات ویدئویی خود را با بیانیه ای شروع کنید که علاقه مردم را در بازار کار هدف بگیرد. سعی کنید در چند ثانیه اول مخاطبان خود را در قلاب بیاندازید و با پاسخ دادن به یک مشکل معمول و یا با اشتراک گذاری چیزی که باعث برجسته شدن نام کسب وکار شما می شود، نام شرکتتان را در ذهن آنها حک کنید. بعضی تبلیغات حتی میتوانند بی صدا عمل کند. بنابراین شروع تبلیغات با تصاویر عالی که بینندگان را ترغیب کند  و به ویدیوی شما علاقه مند شوند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

2.برجسته کردن آنچه ثابت می کند برند شما بهترین است

چرا مخاطبان باید برند شما را دوست داشته باشند؟ با تأکید بر اینکه شرکت شما در انجام چه کار هایی بهترین است، در تیزر تبلیغاتی خود به این سوال پاسخ دهید. به بینندگان بگویید چرا برند شما منحصر به فرد و متفاوت از دیگر برند هاست. دستاوردهای خود را به نشان دهید. سابقه موفقیت خود را به نمایش بگذارید. حتی می توانید توصیفات مشتری ها و بازخورد های مثبتی را که داشتید در آن بگنجانید. هر چقدر مزایای شرکت خود را بیشتر نشان دهید و برجسته کنید، تیزر تبلیغاتی شما موثر تر خواهد بود.

  1. اهمیت زمان فراموش نشود

ویدیو تبلیغاتی شما نباید مثل مستند طولانی شود. اکثر تیزر های تبلیغاتی آنلاین 30 ثانیه یا حتی کمتر آن است. هنگام نوشتن متن ویدیو، مسئله زمان را حتما در ذهن داشته باشید.

اگر قرار است از ویدیو  برای موقعیت یابی برندتان استفاده کنید، ماجرا کمی فرق می کند. فیلم های طولانی تر می توانند در چنین شرایطی تاثیر گذار باشند. به عنوان مثال، اگر در مورد برند خود داستانی دارید که برای مخاطبان تعریف کنید، ویدیو طولانی تر ایده آل خواهد بود. در هر صورت، حذف محتوای غیرضروری در ویدیو مهم است. تلاش کنید در سریع ترین حالت ممکن پیام ویدیو خود را به مخاطبان برسانید و تا آن ها را از دیدن و یا شنیدن بقیه آگهی خسته نکنید.

4.خلاقیت همه چیز است

بینندگان به رد کردن تبلیغات آنلاین عادت دارند. یک قالب یا سبک منحصر به فرد را برای تبلیغات انتخاب کنید که به برند شما اجازه دهد در حین جذاب بودن برای مخاطب ، خود را تبلیغ کند. هرچه خلاقیت بیشتری خرج کنید ، ویدئوی شما از در کسب کردن بازدید از رقبای دیگر جلو میزند.

5.پلتفرم مناسب را انتخاب کنید

وقتی تیزر تبلیغاتی خود را ساختید و ویرایش کردید، مهم است که آن را در یک بستر با کیفیت به اشتراک بگذارید یا به اصطلاح پست کنید. به مشکل خوردن با میزبان سایتی  که در آن ویدیوتان را بارگزاری می کنید آخرین چیزی است که می خواهید. اکنون یوتیوب، ویمئو و فیس بوک  محبوب ترین و معتبرترین گزینه ها برای آپلود محتوای ویدیویی هستند. برای افزایش دامنه دسترسی به ویدیوی خود می توانید از هر سه گزینه استفاده کنید. در ایران هم سایت هایی مثل آپارات و تماشا وجود دارد که به شما کمک می کند.