9 نکته برای ساخت یک ویدیو تبلیغاتی اثرگذار چطور با بودجه محدود، تیزر تبلیغاتی خوب بسازیم؟

تبلیغات بخش مهمی از کار است. بسیاری از افراد برای تبلیغات پول زیادی هزینه می‌کنند، بعضی شرکت‌ها تلاش می‌کنند با بودجه کمتر تبلیغات را پیش ببرند. اما پول در تبلیغات همه‌چیز نیست. می‌توان حتی با پول کم و با خلاقیت تیزرهای تبلیغاتی کوتاه و مؤثر ساخت و در شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌های شخصی و … به اشتراک گذاشت. اگر خوب کار کنید، ممکن است تیزر تبلیغاتی‌تان وایرال هم بشود و معروف شوید. در ادامه 9 نکته مطرح‌شده که به شما کمک می‌کند با صرف هزینه کمتر، تیزر تبلیغاتی خوب بسازید.

1.برنامه‌ریزی کنید

برای اینکه بدانید چه نوع پیامی را می‌خواهید به مخاطب منتقل کنید، این پرسش‌ها را از خودتان بپرسید. آیا این ویدیو یک معرفی کلی از خدمات شماست؟ آیا می‌خواهید محصول یا خدمات جدیدی را معرفی کنید؟ آیا «پیشنهاد ویژه‌ای»دارید که می‌خواهید بر روی آن تأکید کنید؟ محصول و یا خدمات شما چطور می‌تواند باعث بهتر یا آسان‌تر شدن زندگی مشتری شما بشود؟ چگونه می‌توانید تجربه و شهرت خود را ثابت کنید؟ آیا می‌توانید احساس مشتریان خود را در مورد محصول یا خدمات خود از طریق توصیف یا نقل‌قول‌ها نشان دهید؟

2.ویدیوی خاص و شخصی بسازید

تصاویر خود، کارمندان و مشتریان خود را در تیزر تبلیغاتی بگنجانید. اگر توصیفی از زبان مشتری درباره محصول خود شنیدید و ضبط کردید، آن را هم در ویدیو قرار دهید. اگر امکان دارد، تصاویری از مشتری در حال استفاده از خدمات شرکت و یا محصولات را نشان دهید و درنهایت، برای پیشگیری از دردسرهای احتمالی، از «بازیگران» خود بخواهید قراردادی را امضا کنند که به شما اجازه استفاده از نام و چهره آن‌ها را می‌دهد.

 

3.یک متن خلاقانه بنویسید

سرهم‌بندی نکنید، چون جواب نمی‌دهد. شما کسب وکار خود را خوب می‌شناسید، پس بهتر از هرکسی می‌توانید برای دیگران توضیح دهید اهداف کسب وکار شما چیست. اگر هم کسب‌وکار برای شما نیست، تلاش کنید تا جایی که امکان‌پذیر است در مورد آن اطلاعات کسب کنید. اگر وقت کافی برای نوشتن متن ندارید، سایت‌های زیادی وجود دارد  که با قیمت کم متن‌های خلاقانه می‌نویسند. از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

4.گوینده خوب پیدا کنید

برای کاهش هزینه‌ها، بهتر است خودتان به‌عنوان راوی در ویدیو حاضر شوید اما اگر صحبت کردن در مقابل دوربین برایتان راحت نیست، از شخص دیگری بخواهید که پیام ویدیو را برایتان ضبط کند. بعد از پایان کار، آن فرد  می‌تواند بر روی تصاویر انتخابی شما قرار بگیرد و پیامی که شما خواسته‌اید را منتقل کند. نگران هزینه کردن دراین‌باره نباشید. کمی فکر کنید، در بین دوستان، اقوام و آشنایان آدم‌های خوش‌صدا و تصویر پیدا می‌شوند که می‌توانند این کار را به‌طور رایگان برای شما انجام دهند.

5.زمینه‌چینی کنید

اگر صاحب رستوران هستید، باید تصویر سرآشپز خود را در حال آشپزی بگیرید. یا اگر صاحب شرکت خدماتی مانند لوله‌کشی هستید، کارمند شرکت را با یونیفرم و لوگو مخصوص شرکت نشان دهید که جلوی در مشتری حضور پیدا می‌کند. ویدیوی شما نشان‌دهنده تجارت شماست، بنابراین تصویری را که می‌خواهید مشتری از شما به خاطر بسپارد، ارائه دهید.

6.اهمیت نورپردازی

اگر پردازنده نور حرفه‌ای در اختیار ندارید، نگران نشوید. نکته‌هایی ساده دراین‌باره وجود دارد که به شما کمک می‌کند، مشکل نور را برطرف کنید. حتماً در طول روز و در مقابل پنجره فیلم‌برداری کنید و چراغ‌های بالاسر را روشن بگذارید. اگر زیاد فیلم‌برداری می‌کنید باید به فکر تهیه یک نورافکن باشید. معمولاً بهتر است که در یک فضای سرپوشیده و داخل خانه فیلم بگیرید، تا از ضبط شدن صداهای ناخواسته خودداری کنید و کنترل نور صحنه را در دست داشته باشید.

7.لباس مناسب، نه خیلی مناسب

«بازیگران» ویدیوی شما باید لباس‌هایی با رنگ خنثی، تمیز و جذاب بپوشند. هدف شما این است که مشتری‌هایتان روی پیام شما متمرکز شوند، نه روی لباس بازیگران. البته اگر تیزر تبلیغاتی شما مربوط به  پوشاک است، ماجرا کمی فرق می‌کنید. اما در غیر این صورت، مراقب باشید جذابیت لباس بازیگر به پیام اصلی صدمه نزند.

8.مختصر و مفید برگزار کنید!

یک تیزر تبلیغاتی معمولی نباید بیش از 30 ثانیه طول بکشد، وگرنه توجه مخاطب را از دست می‌دهید. بهترین راه این است که چند کلیپ کوتاه ضبط کنید و بعد آن‌ها را گردآوری کنید، تا اینکه یک ویدیو طولانی بگیرید و بخواهید آن را اصلاح کنید. ممکن است مجبور شوید چندین فیلم کوتاه ضبط کنید تا به‌ظاهر و حس دلخواهتان برسید.

9.مشتری را در عمل انجام‌شده قرار دهید

به مشتریان خود دلیلی ارائه کنید تا از طریق تیزر تبلیغاتی به کسب‌وکار شما مراجعه کنند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها، دادن اطلاعات تماس به مشتری در تیزر تبلیغاتی است. اما کوپن یا پیشنهاد ویژه هم ایده‌ی بدی نیست. اگر در سایت‌هایی مثل  یوتیوب یا آپارات و تماشا تیزر تبلیغاتی را منتشر می‌کنید، می‌توانید لینکی اضافه کنید تا مشتریان از آن طریق بتوانند سایت شما را خوب بررسی کنند.

فکر می‌کنم با در نظر گرفتن این نکات، برای فیلم‌برداری یک تیزر تبلیغاتی مخصوص برای خودتان آماده‌اید. کار شما سخت نیست. فقط کافی است کمی دقت کنید.